Friday 11 December 2020

PARKING LOT IKN PUTRAJAYA

Terima kasih Institut Kanser Negara (IKN), Hospital Putrajaya dan pihak-pihak yang berkaitan atas kemudahan baru ini. #AbgLong dah tahu pasal kemudahan ni cuma baru hari ni nak bagi review.

Berdasarkan pengalaman semua yang pernah berurusan di sini, pastinya masalah parking adalah tajuk utama.

Tahun 2017 dulu tapak ini hanyalah tanah merah yang kosong (padang kawasan hijau). Disebabkan parking area yang sangat padat di dua pusat perubatan ini, kebanyakan pelanggan masuk parking di sini atas risiko sendiri. Kat mana ada slot kosong boleh masuk muat kereta, kat situlah kita parking.

Kini 2020, ia lebih mesra pelanggan. Lebih terusun dan dalam keadaan yang baik. Kawasan parking bersebelahan IKN ini boleh direct masuk ke parking area Hospital Putrajaya.

Alhamdulillah. Jimat masa, jimat tenaga, kurang stress.

Kami semua tidak perlu lagi berpusing sana sini mencari parking kosong yang memakan masa yang sangat lama.
Pengalaman #AbgLong sendiri nak collect report client tadi. Terus masuk je ke kawasan parking, jalan kaki sikit dari parking area ke Hospital Putrajaya (tak jauh, dekat je sebelah kiri gambar tu Hospital Putrajaya), dah sampai ke hospital. Ada walkway berbumbung lagi.

Total masa yang dihabiskan cuma 15 minit untuk collect report. Alhamdulillah. Lebih jimat masa dan #AbgLong percaya ramai yang telah mendapat manfaat daripada kemudahan ini. Apatah lagi jika ada urusan penting membawa pesakit dan sebagainya.

Terima kasih...

No comments:

Post a Comment