Monday 27 April 2020

TRUE STORY : LEPAS 20 TAHUN BARU GUNA MEDICAL CARD

COMPANY BENEFIT TERLALU SIKIT!

DIAGNOS SALURAN JANTUNG TERSUMBAT, KENA BUAT OPERATION PASANG STAND 6 PIECES TOTAL RM60K++ SEDANGKAN MAJIKAN CUMA COVER RM30K???

Sebenarnya bersyukurlah majikan cover banyak tu. Selebihnya atas usaha kita sendiri topup dengan personal medical card. Korang nak majikan cover banyak mana lagi? Betul tak?

Contoh macam kes ni. Hari ni saya bantu proseskan claim salah seorang pemegang polisi. Memandangkan tengah PKP all submission must be done via email. So kita scan dan email sahaja lah.

For info, client ni sign up polisi masa umur 45 tahun. Now dah 60 tahun. Tak pernah sakit, tak pernah warded.

Feb 2020 diagnos saluran jantung tersumbat. Kena buat operation dan pasang 6 stands untuk bagi saluran pembuluh darah tu kembali clear berfungsi macam biasa.

CAJ BIL PEMBEDAHAN DI HOSPITAL

Bila majikan cuma cover RM30k, balance lagi RM30k nak cari mana?

Alhamdulillah client ni ada personal medical card yang dah ambik lama dulu. Beliau decide nak kongsi kos rawatan 50-50. Separuh majikan dan separuh lagi duit sendiri. Lepas tu claim dengan personal medical card.


Gambar pertama adalah proof conversation saya dan client berkenaan claim RM30k+++ yang dah credited ke dalam akaun beliau. Dapat full amount, tiada sebarang penolakan.

CAJ BIL RAWATAN SUSULAN

Second claim juga dah approved full amount (RM1000++) yang mana itu adalah tuntutan 1st Pre & Post Hospitalization. Client layak untuk claim sebarang rawatan susulan dalam tempoh 90 hari setelah discharge daripada hospital.

Dan hari ini saya sedang uruskan untuk email tuntutan 2nd Pre & Post Hospitalization. Dalam gambar jelas menunjukkan claim sebanyak RM105 (consultation) + RM891 (medication).


Rawatan susulan terakhir juga telah disetkan pada bulan Mei nanti. Dan seperti biasa saya juga akan uruskan tuntutan tersebut dari A-Z.

APA RESPON CLIENT

Cuba bayangkan RM30k boleh claim balik. Apa yang korang rasa?

Client sangat berpuas hati. Kerana masa mula-mula diagnos saluran tersumbat, apa yang beliau mahu adalah RAWATAN SEGERA.

Tindakan yang beliau buat 20 tahun dahulu adalah yang terbaik dan hasilnya beliau nikmati hari ini. Lepas ni dah pencen, ada backup plan nak cover kalau terjadi apa-apa. Tak usik dah duit simpanan, duit kwsp dan paling penting duit anak-anak.

Duit boleh simpan, menabung dari usia muda. Tapi duit boleh lenyap sekelip mata jika dalam keadaan terdesak. Menabunglah dalam takaful, sekurang-kurangnya kita dah pindahkan risiko 'medical risk' kepada syarikat takaful.

Simpanan terpelihara, rawatan ditanggung sepenuhnya.

APA ANDA PERLU BUAT?

Sila semak berapa coverage majikan bagi. Kalau rasa tak cukup, roger saya. Kita sediakan satu backup plan demi keselesaan masa hadapan.

Klik link di bawah untuk apply hari ini. :
www.wasap.my/60134281217/sayanakpersonalmedicalcard 

No comments:

Post a Comment