Tuesday 16 July 2019

ADJUSTMENT

Abaikan tulisan tu....Cakar ayam 🤣🤣🤣




Apa benda ni?

Ni namanya adjustment.

Adjustment yang BAIK ye sebab nak ikut budget prospek. Kita design ikut apa yang prospek mampu sediakan.

Mula-mula kita bukak standard quotation. Lepas nego sana sini, di akhirnya nanti tindakan penamat daripada prospek tu yang penting. Prospek akan setuju kalau meet dia punya budget. Tapi bukan low punya spec ye yang saya bagi ni tapi UNLIMITED coverage.

Bayangkan RM52 paling low. Dua family kata budget RM300 je untuk anak-anak. So ejas, dapat. Sorang lagi kata budget RM250. Ejas lagi, dapat. Selagi boleh saya bantu.

Kena ada toleransi. Budget yang keluar adalah dari poket prospek. Kita cuma tolong assist supaya meet the purpose. Ejen nak supaya prospek ada protection. Prospek nak protection yang dia mampu bayarkan. Barulah sepakat.

Bagi saya yang penting, ada protection. Ambik basic dulu pun takpe. Saya nak bantu ramai lagi ni supaya esok nanti tak susah. Misi saya nak pecahkan market penetration % biar lagi ramai orang kita ada takaful.

Mana yang nak tambah takaful, boleh roger. Budak-budak paling mudah. Sebab tengah muda ni jarang nak ada sakit-sakit berat. Yang besar panjang ni, bila lagi?

No comments:

Post a Comment