Thursday 3 January 2019

DOING SOMETHING vs DOING NOTHING

Terima kasih kepada anda yang telah menjadi client setia PruBSN Takaful. Anda telah melakukan sesuatu yang sangat baik demi masa depan keluarga.

Kepada anda yang mana saya dah share kepentingan takaful ni, harap cepat2 buat tindakan. Ambillah dengan mana2 company takaful sekalipun. Jika tidak dengan saya, mungkin dengan orang yang anda kenal di company lain.


Bagi saya, kedua-dua life protection adalah penting. Cuma rawatan perubatan adalah optional. Kita bebas sama ada ingin memilih rawatan di hospital kerajaan ataupun swasta. Tak ambil pun takpe. Jika ambil dikira sebagai bonus 'peace of mind'.

Namun, kematian itu telah dijanjikan perkara yang pasti. Setiap yang hidup pasti akan mati. Tiada option untuk dipilih. Tidak cepat sesaat. Tidak juga lambat sesaat. Kita mati meninggalkan segala-galanya. Keluarga, harta dan pangkat.

Hibah sebagai pemudah cara dan bantu dari segi kewangan dalam proses tuntutan faraid. Juga sebagai instant cash @ income replacement untuk waris yang ditinggalkan. Sebagai survival untuk waris lunaskan beban komitmen dan hutang yang kita tinggalkan.

Jadikan pemergian kita satu kenangan buat keluarga dengan meninggalkan legasi bukannya hutang...

No comments:

Post a Comment