Wednesday 19 April 2017

UBAH MENTALITI KITA



Takaful : Kena betul2 faham apa fungsi dan kenapa pentingnya ada takaful sebagai perlindungan untuk kewangan kita. Jangan sekadar ambil tapi kita TAK FAHAM apa yang kita ambil.

Antara PAMPASAN dan MEDICAL CARD mana lebih penting?

Ada yg tak hiraukan PAMPASAN.
Lebihkan limit medical card sampai berjuta-juta tapi lupa tentang pampasan. Sebenarnya, pampasan LEBIH PENTING dari Medical Card. Kalau sakit, kita ada pilihan ke hospital kerajaan. Kalau meninggal dunia@sakit teruk, siapa nak GANTI GAJI kita? Cuba semak balik pampasan kita. 

Ada yg bergantung 100% pada company. Itu hanya PINJAMAN. Itu HAK COMPANY bukan hak kita. Mereka boleh batalkan sesuka hati. Limit pun ada yg rendah. Dan company bagi pinjam selagi kita masih berkerja dengannya.

Ada yg bergantung pada kerajaan. Bagus tapi kalau kita boleh beri kepada yg memerlukan, bagus tak? Hospital kerajaan sedikit tapi pesakit makin ramai.

Ada yg ambil melalui Telefon atau Bank. Ini paling ramai. Memang murah tapi banyak beri PAMPASAN SAJA bukan untuk hospital. Bila nak claim, kita CLAIM SENDIRI sebab tiada Agen yg uruskan. Kita tak kenal siapa yg uruskan kita dulu.

Jom ubah mentaliti kita pada Insuran Takaful. Buat pilihan bijak. Kita hanya ikhtiar dan berusaha sediakan.

No comments:

Post a Comment