Tuesday 18 April 2017

KENAPA APPLY TAKAFUL MEMERLUKAN AGENT?



KENAPA APPLY TAKAFUL MEMERLUKAN AGENT?

 Agent akan bantu anda untuk permohonan takaful dan akan propose plan yang sesuai mengikut kemampuan kewangan semasa anda.

 Agent akan bantu anda untuk kemasukan admit dan discharge hospital serta urusan Initial GL, final GL, claim post treatment dan claim elaun dan urusan claim lain.

Agent akan update dgn anda untuk pembayaran bulanan atau tahunan untk mengelakkan policy anda drpada "lapsed". Sebab bila lapsed anda tidak akan dicover. Kalau tak de agent siapa nk ingatkan.

Agent akan berhubung dengan waris anda sekiranya berlaku kematian atau kemalangan.

Agent akan update dengan anda product terbaru daripada company. Sebab product takaful macam-macam seperti Pelan pelaburan, haji umrah, persaraan, penggantian income, pendidikan, hayat, perubatan.

Agent beri extra service seperti visit anda ketika admit hospital, beri hadiah hujung tahun diary, calender, birthday card, hadiah perkahwinan, hadiah dapat anak dan lain2. Bestkan ada agent?

Agent akan bantu anda untuk kemaskini data maklumat terbaru contoh tukar nama waris, tukar alamat pejbat dan alamat rumah. Tukar cara pembayaran debit card/auto debit/cash/cheque

 Agent akan bantu anda berkaitan laporan perubatan,
pemeriksaan kesihatan bagi yang dah ada existing illness, printed kad perubatan baru dan polisi baru sekiranya hilang.

Imagine You Apply Insuran Without Agent. Everthing kena buat sendiri. Even ada agent pun kadang-kadang sangkut. Inilah serba sedikit perkongsian dari saya. Semoga kita yang berkerja sebagai agent ni akan bekerja dengan jujur dan amanah. 

 Ingin melantik saya agent takaful anda? Hubungi saya

No comments:

Post a Comment