Thursday 20 April 2017

I Love HiBAH



Kenapa aku pilih Hibah melalui WARISAN?

Kerana ia antara instrumen yang BOLEH bantu aku dalam 'pengekalan sumber kewangan' sekiranya berlaku kesulitan esok hari. Sama ada waktu aku lumpuh atau sakit kritikal ataupun pergi menghadap Ilahi.

Waktu aku dalam kesulitan, takkan aku nak susahkan mak ayah aku, adik-beradik dan kawan-kawan? Mereka juga ada tanggungan kewangan keluarga masing-masing. Mung
kin juga boleh bantu. Tapi sampai bila?

Aku tak nak dalam kesulitan nanti, aku meninggalkan masalah untuk keluarga aku sendiri. Sekarang mereka bergantung pada aku, entah macam mana HARI ESOK nanti...


 Siapa yang nak ganti gaji aku? Kalau sekarang gaji aku rm5000, siapa yang sanggup teruskan bagi family aku duit sebanyak tu kalau aku takde? So aku kena sediakan sesuatu yang boleh beri ganti kepada sumber gaji aku sekarang. Untuk bayar segala bil bulanan yang ada.

 Siapa yang nak tanggung anak-anak aku belajar nanti? Aku kena sediakan daripada sekarang, education fund untuk masa depan pembelajaran anak-anak aku.

 Siapa nak bantu sediakan belanja anak dan isteri aku? Aku kena sediakan fund secara berkala setiap bulan untuk perbelanjaan isteri dan belanja dapur rumah.

 Dengan siapa aku nak berharap untuk transportation mereka nanti? Aku kena sediakan fund untuk selesaikan hutang kereta yang aku ada.

 Macam mana dengan tempat tinggal? Aku kena sediakan fund duit sewa rumah tempat isteri dan anak-anak aku berlindung.

So macam mana aku sediakan semua tu?


Secara jujurnya memang WARISAN takkan dapat support sumber kewangan family aku sampai bila-bila. Tetapi kehadiran WARISAN mampu beri PEACE OF MIND atau tempoh bertenang yang agak lama kepada keluarga aku di saat-saat kritikal.

Dan WARISAN mampu berikan TIME FRAME yang sesuai untuk waris aku cari semangat untuk survival hidup tanpa aku di sisi...



No comments:

Post a Comment